Kniha vs. film: Dívka ve vlaku

20:34 Ivcca 8 Comments


Je to už nějaký ten pátek, co všichni četli Dívku ve vlaku a udělali z této knihy v podstatě takový fenomén. Možná právě kvůli ruchu, který kolem této knihy neustále byl, se mi do jejího čtení pořád nechtělo. Před prázdninami jsem se do ní konečně pustila a detailní popis toho, jak se mi kniha líbila, najdete přímo v recenzi. Tady se chci věnovat spíše filmovému zpracování, na které jsem se musela podívat hned po dočtení. Mám totiž strašně ráda ten pocit, že se mohu znovu vrátit do známého příběhu. Miluji porovnávání svých představ s herci, které vybral štáb a také sledování odlišností.

Do filmu jsem samozřejmě šla se spoustou otázek, ale hlavně pochybností. Je vůbec možné aby sympatická herečka Emily Blunt dokázala ztvárnit Rachel, alkoholičku a držitelku ceny "nejotravnější postava na světě"? Odpověď zní - ano, je. Emily Blunt v hlavní roli opravdu excelovala a skvěle ztvárnila všechny ty otravné vlastnosti a projevy, kvůli kterým jsem knižní Rachel neměla ráda. Trochu nevděčná práce, ale všechna čest pro herecké schopnosti zmiňované herečky. Další z herců, kdo mě ve filmové verzi bavil, byl Luke Evans. Knižního Scotta jsem si představovala jako pochybného protivného chlapíka a Luke Evans mi do mé zaryté představy samozřejmě vůbec neseděl. Filmový Scott je pro mě tedy v podstatě někdo úplně jiný, ale vlastně mi to tak vyhovuje víc.

Co se týče dějové linky, ten, kdo četl knižní předlohu, nebude zklamán ani rozhořčen nad tím, že by tvůrci filmu něco změnili. Film se knižní předlohy celkem věrně drží. Na můj vkus zde bylo až příliš okatých náznaků, takže uhodnout rozuzlení bude asi ještě snazší, než u knihy, kde se mi to podařilo už zhruba v půlce příběhu.

Sečteno podtrženo se mi filmová Dívka ve vlaku líbila, dobré herecké výkony a krásně vystižená ponurá atmosféra příběhu (který se místo v původním Londýně odehrává v New Yorku). Nemohu se však přenést přes skutečnost, že mnoho scén, které skýtaly obrovský potenciál, mohlo být natočeno lépe - velkolepěji, tak že by divák zapomínal dýchat. Bohužel na mě působily odbytě a uspěchaně a celý ten krásný potenciál knižní předlohy byl tak trochu zmařen. Filmová Dívka ve vlaku je pro mě stejně jako ta knižní ve finále příjemným zážitkem. Rozhodně ji však nevnímám jako něco výjimečného nebo průlomového.

Jak se film a kniha líbily vám?
Nebo se na ně teprve chystáte?

Hezký zbytek večera!
I.

8 komentářů:

  1. Filmovou adaptaci jsem viděla a celkem se mi líbila, ke knižní se snad časem taky dostanu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak snad se ti bude taky líbit :) Mě to zas tak moc neuchvátilo.

      Vymazat
  2. Kniha se mi líbila a film vlastně taky. Taky mám ráda srovnávání kniha&film. Například Sedmilhářky - absolutně jsem si nedovedla představit Nucole Kidmannv roli, kterou tam hrála a nakonec jsem z ní byla unešená a tvrdila, že to zahrala excelentně. A to jsem netušila kolik cen za roli posbírá :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. K filmovým Sedmilhářkám jsem se ještě nedostala, ale mám to v plánu už děsně dlouho :D Snad se k tomu už konečně dokopu a na Nicole jsem vážně zvědavá! :)

      Vymazat
  3. Knižní Dívka ve vlaku se mi docela líbila, i když ty postavy mi neseděly. Filmovou Dívku ve vlaku jsem dokoukala jen s přemáháním a bylo to pro mě utrpení. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Knížka je hold většinou lepší :D Ale stejně mě nikdy nepřestane bavit sledovat filmové adaptace.

      Vymazat
  4. Filmu se pořád nějak vyhýbám, ani nevím proč, ale už víc lidí psalo, že je to opravdu dobré zpracování, takže bych tomu konečně mohla dát šanci. Emily Blunt jsem si neuměla představit v téhle roli od začátku, ale zřejmě se s tím fakt vypořádala skvěle a já už bych se k filmu mohla dokopat :) A s tím, že je tam víc náznaků - aspoň nebudu mít pocit, že to člověku, který to nečetl, musím všechno dovysvětlovat :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě dej, film se mi docela líbil :) Jinak tomu dovysvětlování se já nikdy neubránim :D A když neni potřeba dovysvětlovat, tak přijde na řadu "no to v knížce to bylo jinak" a "tenhle měl bejt podle knížky tlustej" :D

      Vymazat

Děkuji za každý komentář!